تلفنهای تحت شبکه (voip)

4/5

Voip مخفف پروتکل Voice Over Internet یا به طور عادی سرویس تلفن از طریق انتقال صدا در بستر ip است.

اگر ارتباط اینترنتی با کیفیت معقول دارید می توانید خدمات تلفن را به جای شرکت تلفن محلی خود از طریق اتصال اینترنتی خود تحویل بگیرید.

برخی از افراد علاوه بر سرویس تلفنی سنتی خود از VOIP استفاده می کنند ، زیرا ارائه دهندگان خدمات VOIP معمولاً نرخ پایین تری نسبت به شرکت های تلفن سنتی ارائه می دهند ، ، در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان VoIP این خدمات را ارائه می دهند ، ابزارهای سازگار و مداوم در سراسر صنعت هنوز هم در حال توسعه هستند.

تلفنهای تحت شبکه (voip) چگونه کار می کن

راهی برای تبدیل سیگنالهای تلفن آنالوگ به سیگنال های دیجیتالی است که می توانند از طریق ip ارسال شوند ، لازم است.

این عملکرد می تواند در داخل تلفن (یا به تلفن های VOIP) یا در یک جعبه جداگانه مانند ATA وارد شود.
VOIP Using an ATA

Ordinary Phone —- ATA —- Ethernet —- Router —- Internet —- VOIP Service Provider
VOIP using an IP Phone

IP Phone —– Ethernet —– Router —- Internet —- VOIP Service Provider

VOIP به طور مستقیم وصل می شود

همچنین می توان از ارائه دهنده خدمات VOIP دور زد و مستقیماً به یک کاربر دیگر VOIP متصل شد. با این حال ، اگر دستگاه های VOIP در پشت روترهای NAT قرار داشته باشند ، ممکن است در این روش مشکلی ایجاد شود.

IP Phone —– Ethernet —– Router —- Internet —- Router —- Ethernet —- IP Phone

برنامه های کاربردی با استفاده از VOIP

برنامه های تلفنی سنتی ، مانند برنامه های تماس با مرکز تماس از راه دور و برنامه های ورودی IVR ، معمولاً با VOIP قابل اجرا هستند.

تعدادی سیستم تلفن VoIP در بازار موجود است که از جمله آنها می توان به ۳CX اشاره کرد که یک نرم افزار مبتنی بر VoIP PBX برای ویندوز ، لینوکس و ابری است. برای یک لیست جامع از راه حل ها به VoIP PBX و سرورها مراجعه کنید.

 

چرا از VOIP استفاده می کنیم؟

دو دلیل عمده برای استفاده از VOIP وجود دارد:

  1. هزینه کمتر
  2. افزایش عملکرد

به طور کلی سرویس تلفنی از طریق VOIP هزینه کمتر از سرویس معادل منابع سنتی دارد. این عمدتا تابعی از خدمات تلفنی سنتی یا انحصار یا نهادهای دولتی است. همچنین به دلیل استفاده از یک شبکه واحد برای انتقال صدا و داده ، صرفه جویی در هزینه نیز وجود دارد. این امر به ویژه هنگامی صحیح است که کاربران از ظرفیت شبکه زیر استفاده استفاده کنند که بتوانند بدون هیچ گونه هزینه اضافی برای VOIP استفاده کنند.

در شدیدترین حالت ، کاربران تماسهای تلفنی VOIP (حتی بین المللی) را رایگان می بینند. در حالی که هزینه خدمات اینترنتی آنها هزینه دارد ، استفاده از VOIP از این سرویس ممکن است هزینه اضافی نداشته باشد ، بنابراین کاربران تماسها را رایگان مشاهده می کنند. تعدادی خدمات برای تسهیل این نوع تماس VOIP “رایگان” وجود دارد. مثالها عبارتند از: Free Dialup World و Skype برای یک لیست کامل تر به این بخش مراجعه کنید

افزایش عملکرد

VOIP برخی از مواردی را که با شبکه های تلفن سنتی غیرممکن است دشوار می کند.

مکالمات تلفنی ورودی به طور خودکار به تلفن VOIP شما منتقل می شود ، هر زمان که آن را به شبکه وصل کنید. تلفن VOIP خود را با خود به مسافرت برسانید ، و هر کجا که آن را به اینترنت وصل کنید ، می توانید تماسهای دریافتی خود را دریافت کنید.

نمایندگان مرکز تماس با استفاده از تلفن های VOIP می توانند به راحتی از هرجایی با اتصال به اینترنت خوب کار کنند.