4/5
دوربین مداربسته بولت

 

دوربین مداربسته بولت چیست؟

اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین مداربسته بولت دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند. در بیشتر موارد دوربین مداربسته بولت کاربرد بیرونی دارد، اما در بعضی از مواقع در محیط داخلی نیز استفاده می شود.

دوربین مداربسته بولت دوربین های استوانه ای شکل هستند که دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و گرد و غبار هستند. از این رو می توان از آن ها در محیط های آزاد و صنعتی استفاده کرد. دوربین مدار بسته بولت دارای مدل های مختلفی می باشد که می توان از آن ها در محیط های مختلف بهره برد. وربین مداربسته بولت نوعی دوربین برای نظارت تصویری است. دوربین مداربسته بولت نوعی دوربین مدار بسته است که به طور معمول کوچک و شبیه یک گلوله تفنگ یا رژ لب هستند.

دوربین مداربسته بولت در سایز کوچک تر به طور معمول به اندازه قطر یک سیگار است، اما کوتاه تر هستند. گاهی اوقات آنها به عنوان دوربین های رژ لبی نیز نامیده می شوند. دوربین مدار بسته بولت به آسانی می تواند به سقف و دیوارها متصل شود چرا که اکثر آنها سه محوری هستند. همه دوربین های مدار بسته بولت کوچک نیستند. دوربین مدار بسته بولت وابسته به اشعه مادون قرمز قطر بزرگتری دارند تا بتوانند فضای اضافی را که نیاز به LED IR است ایجاد کنند. این نوع دوربین قابل نصب در محیط داخلی و خارجی است.

کاربرد دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت معمولا کاربردی بیرونی (Outdoor) دارند. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند.

این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست.

مراحل نصب دوربین مداربسته بولت

۱- برای نصب ابتدا به دقت بررسی کنید که اتصال دوربین ها به دیوار یا سقف، بی خطر است یا خیر. موقعیت دقیق نصب دوربین ها را علامت گذاری کنید.

۲- طول کابل شبکه و کابل برق را که در مسیر مناسب بر روی دیوار و یا سقف باید نصب شود انتخاب کرده و حتماً موقعیت اتصال به منبع برق را نیز ملاحظه کنید. کابل کشی برای نصب دوربین مدار بسته بولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

۳- پس از اطمینان از دو مرحله فوق، سه سوراخ در محل ایجاد کنید که بتوانید پایه دوربین را در آن محل نصب کنید. سوراخ ها را با احتساب محل سیم کشی ایجاد کنید.

۴- جعبه و پیچ ها را در محل خود محکم کنید به گونه ای که نمای خوبی را ایجاد کند. تمام اتصالات را ثابت کنید.

۵- از طریق پیچ تنظیم بر روی پایه دوربین مداربسته بولت، زاویه دوربین را تنظیم کنید. پس از آن، پیچ ها را محکم کنید.

۶- پس از آنکه دوربین را به دیوار یا سقف متصل کردید، اکنون نوبت به آن می رسد که دوربین بولت را به منبع برق جریان مستقیم متصل کنید. از کابل سوئیچ POE برای این کار استفاده نمایید. برای دوربین های IP حتماً به آداپتور ۱۲ ولت نیاز دارید.

۷- کابل شبکه و کابل برق را در محل خود نصب کنید تا دوربین را بتوانید روشن کنید.

۸- زمانی که دوربین را نصب کردید، صدای تیک تیک را می شنوید و مشاهده می کنید که چراغ های دوربین مداربسته، روشن می شوند. این چراغ ها در اطراف لنز وجود دارند.

۹- لنز و زاویه دوربین را در جهت دلخواه، تنظیم کنید.

در چه جاهایی از دوربین مداربسته بولت استفاده کرد؟

این دوربین های مداربسته، در مقابل آب و هوا مقاوم تر هستند و محدوده عملیاتی بالاتری دارند؛ از این رو از دوربین مداربسته بالت برای فضاهای خارجی مثل حیاط و پارکینگ و … مورد استفاده قرار میگیرد.
با توجه به ضد آب بودن بدنه IP66 بودن دوربین های مدار بسته بولت و شکل خاصشان، این دوربین ها برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند.
این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست.