انواع کابل شبکه و قیمت کابل شبکه

انواع کابل شبکه و قیمت کابل شبکه :

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که دیده باشید در بعضی از شرکت ها و یا سازمان ها کابل شبکه باسیم با بی سیم استفاده کردند.

بنظره شما آیا کابل باسیم بهتره یا بی سیم؟

باید بهتون بگم که شبکه های اینترنت باسیم به مراتب بهتر از شبکه های بی سیم است چراکه سرعت اینترنت را چند برابر می کند و مشکل تاخیر شبکه های باسیم کم تر است.اما از آنجایی که مهندسین شبکه بیکار ننشسته اند حتی کیفیت شبکه های بی سیم هم به درجه مطلوب رسوندند اما در بعضی مواقع شرایط برای دسترسی بهتر در بستر اینترنت کابل باسیم استفاده می شود..

کابل شبکه Cat7

این کابل یکی از انواع کابل های زوج به هم تابیده شده است که در شبکه های اینترنت با سرعت بالا که نیاز دسترسی بیشتر به سرعتی برابر یک گیگابیت بر ثانیه یا حتی بیشتر از آن استفاده می شود .این کابل ها بیشتر به صورت شیلد دار یا STPطراحی می شود تا تداخل و نویز را به کمترین میزان ممکن برساند . در کابل در کلاس Fطبقه بندی می شود .کابل cat7زیر ساخت اصلی شبکه های ۱۰۰۰base-Tو ۱۰GBASE-Tکه سرعت آن در مقیاس گیگابیت است.این کابل ها از فرکانس ۶۰۰MHپشتیبانی کرده و راندمان مفید کاری آن ها حداکثر تا ۱۰۰متر است .این کابل با استاندارد و تجهیزات CAT6،CAT5،CAT5Eسازگاری دارد.برای همین ممکن است در بعضی مواقع از ترکیب این ها باهم فراهم شود.کابل cat7 در بعضی مواقع دچار مشکل می شود که در نسخه جدیدش یعنی cat7aکه یعنی کارکترa Augmentedاست به بازار عرضه شد .این کابل ISO/IECهم دارد بعضی از آن CAT8بروز ترین استاندارد برای کابل کشی ساخته شده است.کابل های cat7aمحافظت خوبی در برابر نویز و تداخل جریان الکترومغناطیسی دارد کابل شبکه استایدر الکتاسی setpوcat7 میتونم بگم که استقبال خوبی در بازار های ایرانی شد که رنگ این کابل آبی است .روکش این کابل LSZH که در زمان آتش سوزی دود سمی را متصاعد نمی کند و در مقابل پوسیدگی و خوردگی مقاومت زیادی دارد .

قیمت کابل Cat7:

حدودا این کابل از قیمت ۴۵.۰۰۰ ریال به بالا شروع می شود

بهترین کابل شبکه کدام است؟

کابل شبکه به عنوان هسته اصلی شبکه است که تاثیر مهمی در ارتباط و بهره وری دارد.کابلcat5 بیشتر برای شبکه های خانگی و اداری استفاده می شود. کابلcat6و cat6aبرای شبکه های بزرگ مثل سور ها استفاده می شود استفاده از کابل بستگی به نیاز آن شبکه است .

 

استاندارد کابلcat7:

استاندارد کابل کشی کت ۷ به ۱۰گیگ ایرنت رسید این کابل اجازه ۱۰۰ متر کابل کشی مسی اجازه می دهد این کابل بصورت ۴ جفت سیم پیج خورده جداگانه محافظت شده و همچنین یک محافظ کلی کابل دارد .استانداردهای Cat7 با تجدید نظرهای قبلی مانند Cat5 (کلاس D) و Cat6 (کلاس E) متفاوت است ، در نظر گرفته شده است که دسته ۷ (کلاس F) با سیستم های با استفاده از هر یک از آن استانداردهای قبلی سازگار باشد.

یک نقطه قوت اضافی کابل Cat7 نسبت به Cat6 این است که نوع جدید در برابر محافظت متقابل و EMI محافظت می شود ، زیرا دارای دو محافظ (هر دو پیچ و تاب سیم و کابل به طور کلی) است تا مشخصات سختگیرانه تری را در این زمینه داشته باشد. این تنها تفاوت فیزیکی خارج از جعبه بین اکثر کابل های Cat6 و Cat7 است – در حالی که اکنون طرح های دو محافظ با Cat6 و حتی تجدیدنظرهای اولیه سیم درجه Ethernet در دسترس هستند ، این بخشی از طراحی اصلی نسخه های Cat7 است.معیارهای مربوط به طول عمر کابل Cat7 نیز سخت تر است. با این حال ، از نظر کابل Cat6 در مقابل Cat7 ، بهتر است. مانند بسیاری از این نوع محصولات ، این همه چیز در مورد انتخاب محصول مناسب برای دستیابی به آنچه می خواهید ، در شرایطی که برای انجام آن به آن احتیاج دارید و مقرون به صرفه ترین قیمت برای تأمین این نیازها است.

 

آیا cat7بهتره یا rj45؟

اتصالات فیزیکی کابل کت۷ و کت ۶ هنوز هم شاخه rj45 هستش اما از نوع محافظ و استاندارد پیچ خورگی در انتهای کابل اتصالات بسیار کم تر از حد مجاز برای cat5eاست .
 

کابل Cat6

کابل cat6 کابل جفت پیچ خورده دیگری است که درشبکه های اترنت استفاده می شود. کاملاً عقب است ، یعنی می تواند با کابل های Cat 5 / 5e و Cat 3 نیز مشترک باشد.در مقایسه با Cat 5 و Cat 5e ، این کابل ها از پهنای باند بالاتری پشتیبانی می کنند. ولی ، این نوع کابل ها گران تر هستند. آنها به دلیل استاندارد بودن QA گران هستند و در مقایسه با نمونه های قبلی خود سخت تر پیچیده می شوند و دارای پوشش فویل و محافظ بافته شده هستند. محافظ از سیمهای پیچ خورده داخل کابلهای اترنت محافظت می کند ، که به جلوگیری از تداخل متناوب و تداخل صدا کمک می کند. این کابل ها می توانند از سرعت فنی تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند ، اما فقط تا ۵۵ متر طول دارند.در مقایسه با مدل Cat 5 ، Cat 6 دارای مشخصات سختگیرانه تری در رابطه با کراس استالک و نویز سیستم است. این مشخص می کند که عملکرد تا ۲۵۰ مگاهرتز در مقایسه با ۱۰۰ مگاهرتز برای هر دو Cat 5 و Cat 5e.

کابل Cat 5

کابل چند جفت (معمولاً ۴ جفت) با کارایی بالا است که از هادی های جفت تاب خورده تشکیل شده است و عمدتا برای انتقال داده استفاده می شود. کابل Basic CAT5 برای مشخصات حداکثر ۱۰۰ مگاهرتز طراحی شده است. کابل CAT5 معمولاً برای شبکه های اترنت LAN با سرعت ۱۰ یا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه استفاده می شود. ساخت جفت پیچ خورده بدون محافظ (UTP) باعث می شود کابل برای شبکه های داده بسیار مقرون به صرفه باشد .برای پشتیبانی از عملکرد اترنت سریع و دو گیگابایتی اترنت کامل طراحی شده است. تفاوت اصلی بین CAT5 و CAT5e را می توان در مشخصات یافت. الزامات عملکرد در استاندارد جدید کمی افزایش یافته است.

کابلcat5e:

در کابل Cat 5e به معنای پیشرفته است. به طور کلی ، هیچ تفاوت فیزیکی وجود ندارد که یک Cat 5 را از یک Cat 5e متمایز کند ، اما ۵e Ethernet تحت استانداردهای سختگیرانه تری تولید و آزمایش شده است تا از بین بردن کراس کول ، که اساساً یک کلمه فانتزی برای تداخل بین سیگنال ها است ، حذف شود. در حال حاضر ، این کابل متداول ترین نوع برای استفاده از اترنت است .